23 Ekim 2011 Pazar

İNTERNET,EXTRANET,INTRANET NEDİR?

İNTERNET=Birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır.internetin en temel işlevi haberleşme ve iletişimdir.internette dilediğiniz her konuda araştırma yapılabilir gerekli bilgi ve dökümanları bilgisayarınıza yükleyebilirsiniz.

INTRANET=Bir kuruluşun bilgi veya ağ işletim sisteminin herhangi bir bölümünü paylaşmak için organizasyon içinde güvenli olarak internet protokolü teknolojisini kullanan özel bir bilgisayar ağıdır. ıntranet genellikle organizasyon çalışanları ile sınırlıdır. bu ağa bir şifre konulur ve bu şifreyi sadece organizasyon çalışanları bilir. ıntranet genellikle insan kaynakları,eğitim,güvenlik,üretim,tüketim,dağıtım,toplum gibi sektörlerin işine yarar.

EXTRANET=İş ortaklarının internet üzerinden birbirine bağlayan ağdır. extranat çok sayıdaki organizasyonların iletişimini sağlayan genişletilmiş bir ıntranet ağıdır. bu organizasyonların personelleri,müşterileri,tedarikçi firmaları gibi kullanıcı grupları halinde extranet yardımıyla birbirlerine bağlarlar.bunlar bilgi paylaşımını kolaylaştırır. zaman ve kaynak tasarrufu sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder